Sexliv
09.03.2022
Hej.. jag har sex med min kille nästan varje dag och känner att det börjar bli för mycket och han blir bara mer och mer aggressiv. Han brukar ta i mig runt halsen och sen för han ner mitt huvud till penisen och kommer i min mun. Det börjar äckla mig.. vad ska jag göra? Säga till XXX att det äcklar mig?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.03.2022
Hej,
Då det kommer till sex är det alltid ganska individuellt vad man har för preferenser. Vissa tycker att det är upphetsande med lite hårdare tag medan andra inte alls är intresserade av det. Det bästa är ju då om man kan tala om det och tydligt uttrycka vad man tycker om och vad som går över ens gräns. I sig behöver det alltså inte innebära att man gör sig skyldig till ett brott så länge båda är med på det som händer - men en del av ansvaret då det kommer till sex är att se till att man vet vilka gränser ens partner har så att man inte för någonting oönskat.
I ditt fall tycker jag verkligen att du skall tala med honom och berätta att det han gör inte är okej för dig. Ibland kan människor som tittar på porr få uppfattningen att detta är ett vanligt inslag i sex, men ALLTING man gör måste vara okej för båda.
Det som däremot inte alls är okej är att skriva ut namnet på en annan person på det sättet som du gjorde i din fråga. Då begår man ett brott som eventuellt kan leda till lagliga följder om personen ifråga anmäler det. Det faktum att du namnger en person får mig att misstänka att din fråga inte är allvarligt menad, men du bör vara medveten om att det är en form av mobbning och därmed olagligt.
Hälsningar
Tessi