Sjuk fiffi
21.08.2020
Hej, jag och min kille hade sex första gången, och när hans "grej" for in i mig så lät det ett knäppande ljud. Och sedan efter när han tog ut den så blödde jag mycket. Och det gör fortfarande ont idag där nere (inte hela tiden men om någonting rör fiffin så tar det sjukt) så jag undrar om det är något jag behöver oroa mig över?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.08.2020
Hej,
Jag tror att det var din slidkrans som brast lite, och även om det gjorde ont i samband med det och du blödde efteråt så är det inte någonting du behöver oroa dig över. Läkningsförmågan i kvinnans underliv är ganska otrolig (om du t.ex. tänker på att en kvinna kan föda barn, och man då lätt spricker i själva huden men att det oftast väldigt snabbt läker igen.)
Det är givetvis synd att er första gång blev lite dramatisk, men nästa gång kommer det antagligen inte att göra lika ont och inte blöda lika mycket (om alls.). Jag tycker att ni skall satsa på ett riktigt långt förspel, så att du säkert är avslappnad, och använd gärna glidmedel så är friktionen mindre och då gör det mindre ont. Ibland gör sex ont de första gångerna, men vartefter du slappnar av mer och vet hur det skall kännas så kommer det inte att göra ont. Jag hoppas att din kille är förstående och tar det försiktigt. Det kan bara bli bättre.
Kram
Tessi