Specko
15.09.2015
Hej!
Är sperma gott? Vet att man tycker olika om det, men tänker vad är det vanliga generella. Men vad tycker ni på decibel? Har ni samma tycke?
Om man sk gö en blandning hemma, va sko he va? Vilka livsmedel smakare som e?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.09.2015
Hej,
jaa-a.. som du säger så finns det nog alla sorters åsikter i denna fråga också, som i allt annat. Men jag utförde en liten gallup här på Decibel eftersom du frågade om våra åsikter, och det enhälliga svaret var att ingen av oss tycker att det smakar så gott så att man skulle vilja gurgla med det.
Sperma smakar salt, och har en lite tjockare konsistens än vatten. Konsistensen kan ju även variera från vattnigare till mera geléartat. Och precis som kommentaren du fått säger, så tar det smak av det killen har ätit, så starka smaker som vitlök, fisk, salmiak o.s.v. kan överföras till sperman.
Vissa killar tycker att det är upphetsande att tjejen sväljer - men man måste inte göra det! Och sperma är knappast någonting som man blir störtförtjust i första gången man smakar det. Men som sagt, alla är vi olika.
Skulle jag själv försöka koka ihop någonting hemma som påminner om sperma (vilket jag faktiskt aldrig har gjort, så jag kan inte garantera att det är ens lite likt..) så kunde jag tänka mig att 37-gradigt vatten + potatismjöl + 1tsk salt kan komma ganska nära. Dock skulle den kännetecknande spermasmaken utebli, för jag kan inte komma på något livsmedel som liknar.
Jag måste medge att detta är en av de ovanligare frågor vi fått hit :) Så tack för det!
Kramar från Decibel-damerna
Tessi, Liselott, Sanna och Emelie