Sperma rinna ut
13.09.2015
När man har sex å en kille kommer i en rinner sperman ut då på lakanet? rinner sperman ut när man stiger upp och typ rinner längs benet? Eller hålls den i en?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.09.2015
Hej,
Ja, sperman rinner ut då man stiger upp, eller på lakanet. Men man kan nog knipa om så att man håller sperman inne tills man kommer till toaletten och kan släppa ut den.
Det är bra att gå och tvätta sig efters sex eftersom sperman annars lätt rubbar pH-värdet i underlivet. (sperman är basisk medan slidan skall vara sur.) Dock skall man ju inte spruta vatten in i slidan. Men en lätt tvätt av de yttre delarna är helt på sin plats :)
Kram
Tessi