Svår sex
28.01.2025
Hej Decibel! Jag och min pojkvän har varit ihop i 1,5 år nu och vi brukar ha sex ofta. Men vi har börjat fått problem, han vill att jag ska suga hårdare och längre in i halsen men det gör ont för mig och det bränns efter jag har sugit. Jag har talat med det om honom och han säger att han förstår och att jag inte behöver göra det om jag inte vill men när vi är i sängen och jag ska suga så försöker han hela tiden göra så att jag suger hårdare och längre in i halsen. När jag säger stop säger han förlåt och talar inte med mig på en kort tid. Jag vill absolut inte lämna honom för han är jätte snäll och jag älskar honom väldigt mycket. Och dessutom har jag aldrig haft bättre sex någon gång än med honom. Han brukar sätta på bra sex musik, hans kuk är så lång och sexy, han är alltid hård och jag älskar att sitta på den, han gör mig alltid våt. Det känns som mitt hjärta dunkar snabbare än en elektrisk dildo. Men han har också en väldigt äcklig kompis som alltid har brukar flirta med mig och rört mig. Jag vågar inte säga något mot honom för han och min kille är jätte nära varan och hans kompis är också en sån kille som slåss mycket. Hans kompis brukar också kolla på min röv och tuttar när min pojkvän inte ser. Tejprulle

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
31.01.2025
Hej,
I alla situationer då någon går över de gränser du har för vilket beteende som är okej och vilket som inte är det så har du rätt att säga ifrån, oavsett om det gäller din pojkvän eller någon annan. Och det är inte du som skall gå omkring med skuldkänslor för att du säger ifrån då någon annan beter sig illa mot dig.
Det du skriver om din pojkvän, att han önskar att du skulle suga hårdare och ta honom längre in i halsen är någonting som han får önska sig - men det är inte någonting du skall ställa upp på om det gör ont eller om du av vilken som helst annan anledning inte VILL göra det. Och det är någonting han helt enkelt måste respektera. Jag vet förstås inte hur situationerna har gått till, och om det kan vara någonting som han gjort "i misstag", men om man tänker det ur det perspektivet att han gång på gång försöker göra det skönt för sig själv på ett sätt som gör ont för dig och som du har bett honom att inte göra så framkommer det ganska tydligt att hans beteende inte är okej. Du skriver att du inte vill lämna honom, men jag tycker att detta är någonting du skall ta upp till diskussion igen eftersom det inte är okej. Det att han sedan inte talar med dig efter att du har tagit upp någonting som han har gjort fel är barnsligt. Det är möjligt att det bottnar i att han känner skuldkänslor men antagligen är det snarare ett sätt att försöka manipulera dig till att ta tillbaka dina ord. (skulle det faktiskt vara skuldkänslor så skulle han ju inte göra om det flera gånger...) DU är viktigare än ert förhållande, och om han inte respekterar dina gränser så förtjänar han inte dig.
Att tvinga någon till en viss sexuell aktivitet som den personen uttryckligen har sagt att hen inte vill göra är sexuellt våld. Oavsett om det är en person man älskar så är beteendet inte rätt. Jag kan inte berätta för dig hur du skall göra för det är givetvis ditt eget beslut, men det är definitivt någonting som behöver diskuteras.
Inte heller din pojkväns kompis har rätt att röra vid dig utan ditt tillstånd, och du har rätt att säga ifrån om han är osaklig mot dig.
Jag hoppas att du sätter dig själv först.
Kram,
Tessi