SVAR UPPSKATTAS GENAST!panik
16.09.2020
Hej kära decibel!
Jag har ett stort problem , jag och min pojkvän(25) har haft sex, och även oralt . Han vill mer än gärna att jag ska svälja hans sperma för att inte verka otacksam, vilket jag absolut inte är. Uppskattar alltid hans kuk.
Mitt problem är att hans sperma är för varm och så smakar den äcklit, kan jag säga till honom på ett snällt sätt att äta ananas? (Har hört de hjälper)
Tacksam för svar osäker tjej Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.09.2020
Hej,
Jag hör flera varningsklockor i din fråga, och jag gissar att du själv är medveten om dem med tanke på "rättelsen" du skickade in. Men av olika orsaker så kommer jag ändå att utgå ifrån att åldern du skrev i din första fråga är den ålder som stämmer. Så jag inser att mitt svar kan låta strängt men det finns anledningar till det. Dels är er åldersskillnad alldeles för stor för att detta skall vara okej. Han är 25 och gör sig skyldig till ett brott då han har sex med dig. Det spelar ingen roll att du "är med på det" för du är för ung, och han som är vuxen borde inte vara intresserad av att ha sex med ett barn. punkt.
Sen till det att du borde svälja hans sats för att inte verka otacksam?? Vad är det du skall vara tacksam över exakt som gör att du går med på någonting som du egentligen inte vill göra?
Sperma har en väldigt speciell smak, och det går inte att påverka temperaturen på den. Smaken kan man till en del påverka genom det man äter men innehållet är trots allt samma så det ändrar nog inte nämnvärt på smaken. Saker som i största allmänhet gör att sperma smakar sämre är rökning och snus, medan grönsaker och frukter sägs kunna ändra smaken till det bättre. Men jag gissar helt kallt att sperma som man inte vill svälja smakar lika illa oavsett vad killen har ätit. Ingen människa behöver utföra några sexuella tjänster av tacksamhet, det är helt enkelt helt fel upplägg.
En ganska enkel fråga. Tycker dina kompisar att ert förhållande är okej? Tycker dina föräldrar att ert förhållande är okej? Skulle socialen eller polisen tycka att ert förhållande är okej? Även om svaret på alla dessa tre frågor skulle vara JA (vilket det inte är) så är det fortsättningsvis olagligt, och anledningen till detta är just att skydda barn (som du) från att bli utnyttjade av vuxna personer (som han). Det kan vara svårt att se det då man är inne i det och kanske dels känner sig smickrad och så gärna vill vara till lags, och det är inte ditt fel - det är alltid den vuxna personen som bär ansvaret och han borde förstå bättre.
Jag hoppas för din egen skull att du slutar träffa honom, för att du inte skall få den felaktiga uppfattningen om att sex är någonting man ger bort för att visa tacksamhet eller som en handelsvara för att man skall bli accepterad. Du förtjänar bättre än så alla gånger.
Kram
Tessi