Svårt att trä på kondom
11.12.2021
Jag o min kille skulle ligga första gången igår, det blev inte av därför att han inte kunde trä på kondomen så att den satt rätt. Det blev fel flera gånger vilket ledde till att vi gav upp. Hur kan han göra för att trä på den på ett rätt och enkelt sätt? Verkar va svårt att göra det, speciellt vid första gången Sex sugen
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
17.12.2021
Hej,
Ja det är lite trixigt att göra det första gången!
Såhär; först och främst ska kondomen passa! Det vet man genom att mäta penisens omkrets på det bredaste stället när man har stånd. Den kondom som passar de ALLRA flesta, inte alla, men många - är PROFIL kondomen(blått paket). Öppna förpackningen försiktigt så inte naglar eller tänder har sönder kondomen. Sen ska ni se åt vilket håll kondomen rullar ut, så att den kan rullas ut. Lägg sedan kondomen på penisens topp när penisen har stånd. Håll i kondomens topp, och rulla ner den. Rulla den enda tills kondomen är helt utrullad. Det gör inget att kondomen ser lite rynkig ut!
Det finns även instruktionsfilmer hur man gör, tex på youtube där man använder en dildo i demonstrationsfilmen. Lycka till, och ta det lugnt, det kommer gå så bra!
Kram!
Malin