Tantra
14.12.2015
Hej Decibel! Jag skulle vara intresserad av att testa tantramassage. Finns det någon i Österbotten som utför det och är det något som är bra om man vill utveckla sitt sexliv och lära känna sin kropp bättre?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
17.12.2015
Hej.
Mitt bästa förslag till dig skulle vara att hitta en partner som du kan testa på tantramassage med. Tantramassage är nog ganska mycket mer än bara en massage, och handlar liksom om hela synen på kroppen och njutningen och världen o.s.v. och man jobbar mycket med meditation och andning. Så om du verkligen skall ha en riktig tantraupplevelse så är det nog inte så enkelt att du bara hoppar upp på en brits och nån börjar knåda. Även för att lära känna din egen kropp bättre och utveckla sitt sexliv så skulle nog det mest effektiva sättet vara att hitta en person du litar på som du har sex med upprepade gånger. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att ni måste ha en romantisk relation om det inte är det du söker, men sex blir i allmänhet bättre då man lärt sig lite om hur den andra personen funkar. Så därför är det inte nödvändigtvis lika bra första gången med en person som det är den tionde gången du ligger med samma person. De ställen som säljer tantramassage är jag nog väldigt skeptisk till hur mycket deras massage faktiskt har att göra med tantra. Jag tror att det är mer att sätta ett lite mer classy namn på någonting som har gjorts i alla tider.
Så om det är tantramassage du vill ha, så tror jag att du vinner på att hitta en partner som ochså är intresserad och så kan ni gå en kurs tillsammans. Köpt tantramassage ger nog inte riktigt samma upplevelse, och är lite mera tvivelaktigt med tanke på lagen.
Många saker kan köpas för pengar, men det garanterar inte att upplevelsen är bra :)
Tessi