Tömma bollarna
22.10.2022
Hej! E det så att männen måst tömma sina bollar med minst en veckan mellanrum? Min pojkvän e i armén o han sa igår att han måst få tömma då han int kommit på en vecka. Jag sög av honom tills han kom o sen knulla vi o han kom en till gång. (Det var nog ok för mej). De kom ganska mycket sperma båda gångerna så han had väl nog ”lagrat”

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.10.2022
Hej,
Nja. Riktigt så är det nog inte. Man hör ganska ofta om killar som säger att de skulle måsta "tömma", men det finns få fysiska nackdelar med det fast man inte skulle få utlösning "tillräckligt ofta". Man brukar säga att kvaliteten på spermierna är bäst om killen får utlösning ungefär varannan dag, men om man inte aktivt försöker bli gravid så har det ju inte så stor betydelse. Det är också bara en liten del av utlösningen som består av spermier, resten är andra vätskor och dessa förnyas hela tiden så man samlar inte direkt upp ett lager av dem. Hur mycket vätska som kommer då man får utlösning kan bero på t.ex. hur länge man har varit upphetsad och när man har kommit senast - men det är inte så att ju längre du håller dig desto mer kommer det.
Då tror jag att den mentala delen spelar en större roll. Om din kille är "van" vid att ni har sex regelbundet så känner han säkert en längtan efter att få utlopp för den energin och behöver tillfredsställelesen i att komma. Men på sås ätt tror jag att det är ganska likt hur tjejer kan känna det.
Kram,
Tessi