Träffas igen
27.04.2016
Hej!
Hur ska jag göra för att få en "gammal fyllesex kille" (vi träffades oftast på helger när vi var ute) att bli intressera av mig igen. Aså e inte kär eller så men skulle gärna ses och ligga som vi gjorde förr igen. Har inte varit ute och festat på så länge å nu vill jag att han ska "komma ihåg mig igen". Det bara rann ut sist och vill nu när han ser mig nästa gång på krogen "ba oj shit, hej igen, ska vi göra som förr". Tips på kanske raggningstips eller andra massa tips råd som jag kan göra hehe!!

Ungdomsinformatörerna Liselott och Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.04.2016
Hej!
Oj vad intressant fråga! Jag vill genast bita i den, men ska också se vad de andra i Decibel-teamet har för tips och råd. Så vi fyller säkert på med mera senare.
Det första jag kommer att tänka på är rent och skärt fjäsk. Eller alltså att ge honom en redig komplimang nästa gång ni ses. Om hur bra han var i sängen, till exempel ;) Ne, det behöver ju inte vara helt och hållet sant, men tro mig, sannolikheten är mega att han kommer att bli smickrad. Och en smickrad person vill i de allra flesta fall väldigt gärna höra mera smicker. Hans mest lättillgängliga väg till mera smicker är då naturligtvis du, som redan står där och tycker bra om honom. Då känner han förhoppningsvis också att han behöver göra mera för att bli mera smickrad, exempelvis föreslå att ni upprepar det där som han var så bra på. Du ska såklart inte kasta dig framför hans fötter, du är ju en kvinna med ett visst mått av självrespekt, men inte spela svårfångad heller. Är alla inblandade okej med den stil på förhållandet ni hade förra gången, så då är det bara att tuta och köra.
Men äsch, just det, du borde säkert försöka forska lite i det först ifall han inte råkat bli upptagen sedan ni sågs senast. Förhållandestatus på fb och taggningar, typ av bilder på ista osv, you know the drill. Även om han inte har flickvän/sambo numera kan han ändå ha kk:n och andra relationer som kan lägga lite käppar i hjulet, så se vad du kan få reda på.
Hur är det, är det säkert att han kommer att vara på samma plats som du ifall du far ut nu tex i helgen? Skulle det ändå löna sig att skicka med honom via något some före? Det är kanske inte så farligt ifall du använder ett halvgenomskinligt svepskäl till varför du tar kontakt med honom, för även om han skulle misstänka vad du har för baktankar, så är det ju faktiskt så att du HAR baktankar. Och då kanske det där osagda ändå blir förstått och så slipper ni en massa kringelkrokar.
Såvida ni nu inte tycker att kringelkrokarna är spännande i sig. Se, det är ju ändå inte alltid som det är enbart rent och skärt sex man vill ha, utan även lite pirr i maggropen, den flirtande dansen fram till slutmålet, den ömsesidiga uppskattningen osv... Fyllesex har ju ändå lite av det där men-jag-var-ju-full-och-man-gör-tokiga-saker-i-fyllan-filtret över sig, lite som att allt är möjligt utan alltför stränga moraliska lagar eller för stark självkritik, vilket ju ofta bidrar till hur lätt det är att få den där sköna sortens pirr i magen. Trots att det inte handlar om kärlek.
Vill du ha mera av pirret, så flirta! Men var eventuellt lite mer noggrann med att det handlar mer om sex och inte alls om kärlek. Det kan vara en smal egg att balansera på, att inte verka desperat, slampig eller sakna självrespekt utan istället som framstå som en självständig, modern kvinna som tar för sig av livet. Men er fördel är att ni redan har en gemensam historia. Ni låg med varandra utan att varken han eller du blev störtförälskad och klängig och det naturliga är att när man menar återuppta en relation, så föreställer man sig den sådan som den var när den slutade. Man tror automatiskt att det fortsätter likadant - vilket kan vara en nackdel när man tex försöker igen med ett ex. Med ett ex kan man tro antingen att det ska vara lika skit som i slutet eller lika bra som i begynnelsen och har därför svårt att börja på helt ny kula. De flesta "andra försöket" håller därför inte. Men nu skulle det ju vara helt okej för dig att fortsätta precis där ni slutade på samma sätt som ni hade det då, så då är det bara att köra. Flirta, som sagt. Tips på det hittar du naturligtvis här på Decibel under Förälskelse och kärlek.
Nu gick Sanna förbi och gav sin åsikt i frågan. Sanna är en rättfram och modig kvinna, så hon tycker att du helt enkelt ska stega fram till karln ifråga och säga mer eller mindre rakt ut att nu skulle du vara sugen, vad sägs, hänger han med? :D Och egentligen:, varför göra det mer komplicerat än det behöver vara? Klart att det är lättare att göra så när ni redan en gång haft den typen av relation du önskar fortsätta med.
Vore han en främling som inte känner dig, som du inte redan har uppgjortda (om än outtalade) regler för förhållandet med och som du inte vet om det går att lita på eller inte, så skulle vi definitivt inte ge de här råden. Allt det här förutsätter såklart att han behandlar dig som en riktig karl, alltså respektfullt och uppskattande. Inte som någon man skryter om på Jodel eller i innebandylagets omklädningsrum, inte någon man förväntar sig att ska ställa upp när man känner för det och inte någon som utnyttjar, misshandlar osv dig. Ta även möjligheten till förälskelse i beaktande. Det kanske inte uppstod några varmare känslor er emellan förra varvet, men det betyder inte att det inte kan göra det nu. Så tydliga spelregler är att rekommendera, oavsett om det blir ons+, kk eller regelbundet fylleligg.
Och så ett litet förmanande finger ännu: kom ihåg kondomen :) Vi får alldeles tillräckligt med frågor hit av folk som haft sex i fyllan och som inte minns om de använt kondom, om han hade in den lite först, om det gick för honom osv... Så håll dig ovanför drullegränsen, visst? Sex i fyllan är ju sällan så riktigt bra heller, så då är det ju lite bortkastat dessutom.
Kanske ännu återkommer med Tessis syn på saken, men tills dess, hoppas dessa simpla råd var till hjälp!
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej även från mig,
Vet du, jag har faktiskt inte så mycket att tillägga till Liselotts svar. Sen då du faktiskt har honom framför dig så är det nog bara att köra hårt. Djup ögonkontakt och rör gärna vid honom då ni talar. Jag förstår ju att det kan kännas både underbart och frustrerande att inte ens veta om han kommer att vara ute, men om du inte får veta om det på förhand så gäller det nog bara att hålla ögonen öppna.
Det du kan göra innan du far ut den kvällen är att ladda på alla tänkbara sätt. Fixa till dig i lugn och ro, lyssna på bra musik som får dig i rätt stämning och kanske preppa lägenheten lite på förhand ifall att du inte skulle komma hem ensam. Och om det skulle råka sig så att du inte träffar just honom den kvällen, så kan det ju alltid hända att det är just den kvällen då träffar på nån annan drömperson som blir viktig för dig. Det är en fantastisk värld vi lever i där vi inte i förväg vet vad som kommer att hända.
Så precis som Liselott redan skrev, var rädd om dig och skydda dig då du har sex, men njut! Njut av att vara stark och vacker och upphetsad. Lycka till!
Kram
Tessi