Undrande
09.05.2015
Hej!
Jag kommer inte riktigt ihåg när de här började.
Men hur som helst så är det på jobbet en tjej som alltid tittar på mig och säger hej när vi möts i korridoren. Det är alltid hon som tittar på mig först. Och ibland så möts vi flera gånger per dag och det är samma sak. Blickarna möts.
Nu är det ju förstås svårt att säga vad det här betyder, men jag undrar ändå hur jag ska tolka det. Nu är det förstås vanligt att man säger hej åt varandra då man möts. Men jag har bara fundera på de då de kan vara flera gånger per dag och det är i princip alltid ögon kontakt. Undrar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.05.2015
Hej!
Nu är ju Decibel inte direkt tänkt som en rådgivningskanal för vuxna i Österbotten (med undantag för föräldrar till tonåringar, därför finns alternativet "äldre" när man skriver sin fråga). Men för att du nu inte ska bli helt utan råd, så tipsar vi om våra sidor om Förälskelse och Kärlek och Parförhållandet. Där finns en himla massa matnyttiga tips bland annat om hur man tolkar ögonkontakt och hur man själv kan försöka ta kontakt. Fastän de är skrivna för 13-25-åringar, så är ju nog kärlek rätt universiellt. Hoppas du får hjälp där :)
Hälsar ungdomsinformatören Liselott