Utlösning
23.08.2021
Hej, jag är en tjej, som alltid får jättemycket utlösning när jag onanerar. Kan man göra något så att man inte skulle få det? Det känns nice, men det är jätteirriterande när det kommer så mycket, går ju inte att ligga i sängen för hela madrassen blir blöt, fast jag har handduk under.
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
24.08.2021
Hej,
Du uppnår något som heter fontän-orgasmer, låter det som. Personer som gör det, kan uppleva det som besvärligt just för att det kommer så mycket vätska. Det kallas för ”squerting”, att man squertar. Tyvärr kan man liksom inte göra så mycket åt det - vätskan går inte att få bort. Men däremot kan du öva dig på att uppskatta det, uppskatta din kropp och att du faktiskt har en möjlighet att uppnå detta klimax - fontänorgasmen. Det har inte alla kvinnor, vissa har lättare och andra svårare och andra uppnår det aldrig. Men som du säger, fortsätt ha en handduk under, eller två. En idé är att du kan inhandla ”underlägg” från t.ex. IKEA som man har på madrassen under lakanen som skyddar madrassen från vätska. Och ha det under rumpan - så slipper du få våt madrass. Dessa kan köpas på barnavdelningen, då de kan användas som kiss-skydd. Men - mitt bästa tips är - NJUT! och fortsätt tycka att det är nice - för de e just vad det är - de e supernice!
Kram!
Malin