Vad menar man?!
03.04.2019
När man har samlag och nån frågar ” kom du” eller ” kommer du” asså vad menar man då för jag fattar ingenting och sen om det nångång blir min tur så kanske jag skulle behöva veta det.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.04.2019
Hej.
Då man talar om att man "kommer" i ett sexuellt sammanhang så menar man att man får orgasm. Orgasmen är (som du kanske vet) den sköna känslan, själva "höjdpunkten" av njutning. För killar kommer orgasmen oftast i samband med att de får utlösning, men för tjejer är det inte alltid lika lätt att uppnå - och inte lika lätt att se eller märka om de får den. Själv brukar man nog veta om det dock, så om man är osäker på om man har fått en orgasm eller inte så har man antagligen inte det - för man vet nog om det.
De flesta tjejer behöver på ett eller annat sätt stimulera klitoris för att få orgasm, så enbart penetration (d.v.s. att penisen rörs in och ut i slidan) brukar sällan räcka för att man skall få orgasm. Klitoris kan stimuleras med handen medan man har sex, alternativt kan ens partner göra det, eller också kan man välja en ställning där klitoris stimuleras samtidigt som man har penetrativt sex (t.ex. så att tjejen rider killen.)
Bra att du frågar då någonting är oklart, men ta ingen stress. Det visar sig nog.
Kram
Tessi