Varför
25.11.2021
Jag är en flicka är jätte horny ( har aldri knulla) men jag brukar vilja hela tiden kolla på porn och sånt och lägga mina fingrar i min fitta och börja skaka på samma gång jag kollar på det och sen efter 15 min ? Så känns de jätte könt som att någon har sin penis i min fitta är det normalt och ibland så drömmar jag om att jag gör samma sak i drömmen. Och när jag duschar så brukar jag sitta på golvet och öppna mina ben och lägg på kranen vid duschen och öppna vattnet så att de rinner och så sitter jag där min fitta mot kranen och när de rinner vatten känns de att någon lägger sin penis in i min fittan Alltså jag vet int va ja ska göra ede normalt eller ? Kan ja få nå sjukdomar fö vatten kan komma in i min fitta?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2021
Hej,
Det du beskriver är normalt. Det är inte alls ovanligt att vara upphetsad ofta i din ålder, och att vara nyfiken på sex. Det är en helt bra sak att du på egen hand lär känna din kropp så att du kan ta reda på vad du själv tycker känns skönt.
Du skall försöka undvika att spruta in vatten in i slidan eftersom det kan leda till att du tvättar bort de "goda" bakterier som skall finnas där. Utan de goda bakterierna är risken större att man råkar ut får infektioner, t.ex. svampinfektion. Men att onanera med duschen utanpå kroppen, d.v.s. vid blygdläpparna och klitoris är ofarligt.
Bara att fortsätta.
Kram,
Tessi