Varför?
18.11.2014
Hade sex med en kille igår som jag har haft sex med några gånger förr. Vi hade båda druckit lite men var inte fulla på det sättet. Nu känns det för mig att jag var riktigt dålig eftersom att han hade svårt att hållas hård och sen tog det jääätte länge förrän han kom. Vi var båda trötta och ville sova så försökte bli färdiga så det blev jobbigt då det tog så länge, nå till slut kom han då. Men ja, nu tänker ni säkert att det var för att han var full, well i wish men då han som sagt inte alls var "full" men kunde de endå påverka att han hade druckit? eller finns det något annat? eller tyckte han helt enkelt inte att jag var "bra"...?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.11.2014
Hej.
Problemet då man blandar alkohol och sex är det att viljan och lusten kanske ökar, men förmågan minskar. Så ja- det kan bero på att han druckit att han hade svårt att hållas hård och att det tog länge innan han kom, och det kan bero på en miljon andra saker som inte heller beror på dig. Det är dessvärre ett typiskt kvinnligt drag att direkt misstänka att det har med en själv att göra om den andra inte verkar 100% nöjd.
Jag vet ju inte hur det hela gick till - men ett sannolikt scenario är, precis som du skriver, att ni båda var småfulla och jättetrötta. Han märkte antagligen att han hade lite svårt att hållas hård- och då blev han stressad av det och fick ännu svårare att behålla sitt stånd. Det kan ju också hända att han märkte att du var trött och att du tyckte att det tog länge och då började han stressa över det också. Jag tror faktiskt inte att det hade att göra med om han tyckte att du var "bra" eller inte. Du skriver ju att ni har haft sex förr - och om han isåfall skulle ha tyckt att du inte var till belåtenhet i sängen så skulle han väl knappast ha legat med dig en gång till?
Du kan vara alldeles säker på att han stressar och funderar på det som hände precis lika mycket som du, och antagligen är han bekymrad över att du nu skall tycka att han var "dålig" som "inte kunde hållas hård". Det viktiga är kanske att ni båda kommer ihåg att det helt enkelt finns gånger då sex inte riktigt lyckas - man kan vara för trött eller för bekymrad eller för full eller vad som helst, men det betyder inte att det det måste gå likadant nästa gång. Försök att inte tänka på och analysera dethär mera nu utan se istället framåt.
Kramar
Tessi