Behöver snabba råd!
03.11.2015
Hej, nu är det så att när jag runkar har jag sett att det är något på ollonet som jag vet att inte ska vara där för det är liksom i vägen så att jag inte kan dra förhuden tillräckligt långt bak. Har undrat över det en tid och det är lite för pinsamt för att jag ska kunna berätta det till mina föräldrar. Vet inte vad jag ska göra! Skulle uppskatta snabb hjälp! Robbe

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.11.2015
Hej.
Jag är inte helt 100% säker på vad du menar, men kan det vara så att din förhud sitter fast lite i ollonet? Det är inte alls ovanligt att det är så för unga killar. (på nästan alla småpojkar sitter förhuden fast i ollonet) För de flesta brukar förhuden lossna från ollonet tills man kommer i tonåren, men ibland sitter det fast mer och ibland mindre och det kan ta ett tag till innan den lossnar helt. Det är bara att fortsätta onanera och försöka dra förhuden tillbaka. Om det inte gör ont eller verkar irriterat så behöver du alltså inte för tillfället göra någonting alls.
Men om inte förhuden "lossnar" med tiden så kan du diskutera saken med en läkare vid hvc. Men jag tror som sagt inte att du behöver oroa dig, det brukar lösa sig.
Kram
Tessi