Hjälp!
03.03.2018
Hej! En gaykille på 14 år här!
Jag fick för mig att förförsta gången runka med dildo i röven. Jag tog en gurka och lade kokosolja på den, och sen tryckte jag in den i hålet. Det gjorde ganska ont, med jag var fasst besluten att runka med den, så jag tryckte in den lika långt som om den vore en snopp. Efter några minuter gjorde det inte ont längre, och orgasmen sedan var den största och skönaste jag någonsin hafft, men nu ömmar det extremt runt hålet. kan knappt sitta normalt. Har jag gjort något allvarligt fel? En liten söt gaykille på 14 år

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.03.2018
Hej.
Det misstag man kanske lättast gör då det handlar om att lägga upp någoonting i analen är att man gör det för fort, så att inte ringmuskeln hinner med. I andtarmen har man två ringmuskler, dels den yttre - som ganska långt är viljestyrd. Vi kan alltså ganska långt påverka om vi slappnar av eller spänner den. Men även denna måste ges tid att vänja sig då man tränger in. Så börja med att bara trycka mot öppningen - och kom sedan in i ungefär samma takt som den ger efter.
Innuti andtarmen finns sedan en ringmuskel till, och denna är inte viljestyrd utan fungerar reflexmässigt. Så då någonting trycker mot den så tar det en stund innan den slappnar av och ger efter för trycket. Det är därför det är viktigt att ta det lugnt och försiktigt - för att musklerna skall hinna slappna av och inte skadas. Analsex skall inte göra ont, det är typ den enda och viktigaste regeln. Man skall inte bita ihop och trotsa smärtan - utan om det gör ont så gör man fel. Då måste man backa lite och vänta till smusklerna hinner slappna av - sen är det bara att fortsätta. (Det går inte att jämföra med porrfilmer där de bara kör in och kör på - eftersom de flesta skådisar i filmerna har använt bedövningsmedel för att det inte skall göra ont.) Och bedövningsmedel är ingenting jag rekommenderar - utan istället att lyssna på din kropp och ta det försiktigt. Risken finns att man skadar ringmusklerna om man trotsar smärtan och bara kör på - och det vill man ju inte göra. Ringmusklerna är viktiga, så respektera dem.
Det är jättebra att du använde glidmedel, kokosolja är dessutom trevligt till konsistensen och inte farligt på något sätt (så länge man inte är allergisk mot kokos alltså) Jag tror att det skulle vara bra om du använde kondom utanpå din dildo (gurkan i detta fall) så att den säkert är helt ren och det inte kan lossna någonting. För framtiden så tycker jag att du skall försöka investera i en riktig dildo som också har en "stoppare" (d.v.s. en större kant nertill så att den inte kan försvinna för djupt. Det är tyvärr inte alls ovanligt att det sker, och det är ganska otrevliga läkarbesök som följer på det..)
Så försök få tag på en riktig dildo/analplugg, använd massor av glidmedel, se till att dildon du använder är ren, använd kondom om du är osäker. Och ta det lugnt.
Jag är glad att du upptäckte ett nytt sätt att ha sex med dig själv, och för killar blir orgasmen ofta väldigt intensiv eftersom prostatan stimuleras. Så hurra för det :)
Nästa gång tar du det lite försiktigare och väntar in dina ringmuskler, så kommer du inte att ha ont efteråt. Lycka till!
Kram
Tessi