läggning
14.05.2017
efter gymmet var ja i dushen och ja märkter hur ja började kolla på andra mäns rumpor å snoppar när ja sto i duschen men när jag hade duschat färdigt och klädde på mej märkte ja att de blev blöt i byxorna jag hade då fått utlösning jag brukar tänka på män skulle vara intressan att prova ligga med en kille mäst för att prova suga av än man tror jag är gay men är litye funder samm va tror ni ? brukar också se gayporr och runkar till det är även 22 år och oskuld homo

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
16.05.2017
Hej.
I sig är det ju ingenting konstigt med att kolla på andra människors kroppar och kön då man duschar på t.ex. gymet eller i simhallen. Alla människor är antagligen kanske nyfikna på hur andra ser ut och det är ju roligt att se på hur olika kroppar ser ut, det behöver inte ha någonting med sexuell lägging eller lust att göra.
Då det handlar om sexuell lust så kan man ju också upphetsas av personer av samma kön som man är själv, utan att man för den skull måste definiera sin läggning efter det. Personligen hör jag till dem som inte tror att sexuell läggning måste vara antingen eller, utan man kan befinna sig var som helst på en lång skala, och man väljer själv om man sen vill kalla sig för hetero, homo, bi eller någonting annat. Man kan inte välja sin sexuella läggning - men man kan välja vad man definierar sig som, eller att inte definiera sig alls.
Med tanke på det du skriver, att du blev upphetsad av andra killars kroppar i duschen, och att du fantisear om att ha sex med en annan man samt tittar på porr där killar har sex med varandra - så skulle jag gissa att du åtminstone är bisexuell, men eftersom du inte skriver någonting alls om din attraktion (eller brist på) gentemot tjejer så kan jag ju inte uttala mig längre än så. Om det är så att du fantiserar om sex även med tjejer så gissar jag på bi, men om sex med tjejer inte alls intresserar dig så kan du vara homosexuell. Vackert så - det är ju varken ovanligt eller fel på något sätt.
Du har antagligen tänkt ganska mycket på saken, det har de flesta i din ålder. Och jag gissar att du själv är ganska säker på vad du är. Det viktigaste är att du själv är okej med det, då kommer allt annat att komma "på köpet". Ingen sexuell läggning är helt okomplicerad hela tiden eftersom vi är människor- och till vår natur lite krångliga oavsett vem vi tänder på. Men att vara homosexuell eller bi behöver inte betyda att man kommer att ställas inför mer utmaningar än nån annan. Idag är ändå vårt samhälle rätt så öppet och vi har rätt att vara vem vi vill med den vi vill.
Var stolt över den person du är och våga fantisera och bli upphetsad. Det är en fantastisk känsla som du är värd.
Kram
Tessi