Rött kiss
01.10.2016
Hej jag undrar om det är farligt om man kissade rött kiss EN GÅNG. Jag tog en halv öl igår kan de va pga det eller

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.10.2016
Hej.
Det jag naturligtvis undrar är om du har ont i magen eller om det gör ont då du kissar? Eller om du har ätit någonting som kan ha gjort ditt kiss rött? (rödbeta är en ganska vanlig orsak).
Om man har blod i urinen skall det alltid undersökas. Även om det var bara en gång. Så det du skall göra nu är att gå till din skolhälsovårdare eller till hvc och be att få lämna ett urinprov så att de kan jolla att allting står rätt till. Den vanligaste orsaken till blod i urinen är urinvägsinfektion och njursten, men då brukar man nog känna av andra symtom också.
Den halva ölen du drack har nog ingenting med saken att göra.
Så gå till din skolhälsovårdare eller till HVC nu så fort du har möjlighet så får de kolla upp saken.
Kram
Tessi