Torrt ollon
03.07.2017
Hej, när jag väl har sex så måste jag alltid blöta ner ollonet för att de skall gå för o få in den och hon ja har sex med är våt och jag kommer ganska fort pga detta. Jag tvättar ollonet en gång om dagen med vatten endastVad ska ja göra för att inte behöva blöta ner ollonet innan sex? Mackan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.07.2017
Hej. Jag kanske inte riktigt förstår vad som är problemet. Väldigt ofta är det så att ollonet blir lite "torrt" under förspelet, och då kan man fukta det med glidmedel eller saliv för att det lättare skall komma in. Det är inte någonting jag tycker att du skall tolka som ett problem.
Det att din partner är våt är inte heller någonting som skall tolkas som en negativ sak. Sexet skulle bli betydligt obekvämare för er båda om hon var torr. Jag tror inte nödvändigtvis att din snabba utkösning beror på att hon är "för våt", antagligen isåfall på att hon är "för skön". Det är klart att det skulle ta längre tid för dig att komma om det kändes rent otrevligt inuti henne, men det låter lite som att du försöker skylla ifrån dig din utlösning på att din partner är för våt (som om det ens var någonting hon kunde påverka). Om du tycker att du kommer för snabbt så kan du försöka träna upp det genom att dra dig ur ett ögonblick och lugna ner dig då du är nära att komma, sen kan du fortsätta.
Men jag tycker alltså inte att det låter konstigt alls att du fuktar ollonet innan du kommer in. Det är helt normalt.
Kram
Tessi