Födelsemärken
17.07.2019
Hej! Jag har födelsemärken som inte bara är bruna utan även röda i mitten och tycker nästan att de har vuxit i storlek, och skulle gärna kolla upp dem. Vet dock inte hur jag ska gå till väga. Eftersom jag studerar borde jag ju ha nån sorts hälsostation att gå till (skriver i rutan var jag studerar), men har inte fått någon information om saken. Kan tillägga att födelsemärkena sitter på väldigt känsliga ställen så skulle helst gå till någon kvinna som gör detta dagligen...

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.07.2019
Hej!
Det är bra att kolla upp födelsemärken ifall man ser förändringar eller att man funderar mycket över det. Jag kollade din skolas hemsida och de har väldigt dålig information om skolhälsovårdstjänsterna på deras hemsida, speciellt i den stad där du studerar.
Vilken kommun/stad är din hemkommun? Du kan ringa till telefonrådgivningen(HVC) i din hemkommun/stad. Berätta om ditt födelsemärke, ifall det behövs så bokar dom en tid för att kolla upp det. Du kan även där berätta att du önskar att gå till en kvinnlig sjukskötare/läkare.
Ta hand om dig!
Kram, Ida