Hur ska jag göra?
07.01.2025
Nu är det så att jag ska fara på en fest och vara däär några timmar och jag brukar bli jätte stressad och få lös mage och diarreha och det finns inga vessor däär å ja blir jätte stressad över att vad som ska jag göra ifall ja behöver gå och av det så blir jag ännu meera stressad

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2025
Hej,
Jag svarade precis på din tidigare fråga, så det är viktigt att du läser hela det svaret, men det du kan göra för att "klara av" att fara på festen är att testa de mediciner jag skriver om. Som sagt, de löser inte problemet och de kan inte "bota" problemet med din mage men de kan hjälpa dig att klara av att gå på fester och träffa människor.
Medicinen heter Imodiom, Lopex eller Imocur. De har alla samma verksamma ämne så det är bara priset och märket som skiljer dem åt (och utseendet på tabletterna). Imodium är mest känt och därför dyrast medan de andra är billigare (ca.4,50€). Följ anvisningarna på paketet. Ta mediciner i god tid innan du skall på festen så att de hinner börja verka, så minst två timmar innan du skall fara.
Det är viktigt att du vänder dig till en läkare för att få hjälp att ta reda på vad det egentliga "felet" är, men mer om det kan du läsa i det tidigare svaret jag skrev.
Hoppas att du kan gå på festen och att du får roligt och kan slappna av.
Många kramar,
Tessi