Mat olja och hudcrém
23.06.2015
Hej
Jag undrar om de är farlig att använda hudcrém för snoppen just bara den?
Matolja?
Och båda tillsammans? Är de farligt för snoppen eller är de nått som är positivt och bra? Alex

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
25.06.2015
Hej Alex! Du berättar inte varför du behöver en kräm på snoppen... Ifall du har torr hud kan nog en helt vanlig bassalva vara bra. En olja (inte sololja!) kan man också använda. Att använda både bassalva och olja är onödigt.
Observera att olja passar inte tillsammans med kondom! Kondomer går lättare sönder i kontakt med olja. Ifall du behöver glidmedel är silikonbaserat glidmedel att rekommendera.
Och tack för komplimangen vi fick i hemliga rutan! :)
Med vänlig hälsning,  Annika      barnmorska - hälsovårdare