Onani
04.01.2025
Hallå Tessi. Så du tycker att jag ska fortsätta att onanera.? Jag själv tycker att det är skönt. Samtidigt som det gör ont. En annan fråga. Varför onanerar vi killar.? Och varför vill man trycka ur sej den vita såsen som kommer.? Och hur länge kan man hålla på tills man kommer.? God fortsättning på det nya året. 2025. Johan

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
07.01.2025
Hej,
Det är alltid man själv som väljer huruvida man vill onanera eller inte. Det är inte någonting man måste göra, men så länge det känns bra så finns det inte heller någonting som hindrar det och det finns inga risker med det. Du skriver att det "gör ont" att onanera och det skall det inte göra men det är svårt för mig att svara på vad som är orsaken till det. Du kan kontakta en vårdcentral och diskutera saken med en läkare om det bekymrar dig.
Hur länge man kan hålla på tills man får utlösning/orgasm kan variera mycket från person till person, men också från en gång till en annan t.ex. beroende på hur upphetsad man är och när man senast har fått utlösning.
Hälsningar
Tessi