Vart ska jag vända mig?
21.11.2017
Har haft huvudvärk under ett par veckor, och det släpper absolut inte, det finns inte tillgång till hälsovårdare i min skola direkt, ska jag söka mig till en hälsovårdscentral eller?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
29.11.2017
Hej!
Äsch vännen, att du går omkring och har ont! Hoppas hoppas att det redan lättat <3. Men om inte så vore det nog bra om du ringde din lokala hälsovårdsstation, förklarade vad det är frågan om och bokade en tid. De kan sedan utreda vidare om det behövs, ge remisser till labb och allt som de tycker att behövs. Det är nog alltid bäst att ta olika smärtor och värktillstånd på allvar - de är ju ändå kroppens främsta sätt att meddela att något inte är riktigt som det ska vara. Tills att du får tid till läkare kan du försöka se över ditt liv och kolla om det finns någon orsak i tex sömnen, maten, motionen - basicbehoven alltså - men också om du stressar, är pressad, oroar dig för något eller om det finns något annat i ditt liv som kan påverka och som du kanske kan förändra?
kram, Liselott