Efter men så fick jag mens 1 vecka senare
20.10.2016
Hej, 15 år här jag hade mens cirka 1 vecka sen så det tog slut förra veckan söndan och nu så kom det blod från snippan, jag har inte haft sex eller gjort nånting sånt, jag hade feber fredag och lördag, vad händer,hur länge har jag det? Hatar mens

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
24.10.2016
Hej.
Om det bara kom lite blod så är det antagligen en mellanblödning. Jag tror inte att det har något samband med att du hade feber. Mensen kan ju också vara väldigt oregelbunden och man kan få "en ny mens" väldigt tätt inpå den föregående.
I ditt fall så skulle jag inte vara orolig. Om din feber har gått över och du annars mår bra så är det nog bara att ta det lugnt. OM det skulle vara så att du har väldigt ont i magen, eller att det är någonting annat som inte står rätt till så kan du kontakta närmaste vårdcentral och diskutera med dem.
Men jag gissar att det "bara" är en mellanblödning eller en väldigt oregelbunden mens du har, och då är det ingenting man kan eller behöver göra någonting åt i detta skede. Om det skulle vara så att mensen krånglar även framöver så kan du gå och tala om saken med din skolsköterska eller på en ungdomsmottagning. Men i nuläget är det nog bara att vänta på att blödningen tar slut.
Kram
Tessi