Ingen mens
04.01.2016
Hej min Mens är nu sen nu 4 Dagar är det något fel med mig? Jag är oskuld och jag har bara haft min Mens ungefär 1 år. Senast då jag hade Mens kom den 2 Dagar försent, är det någo fel med mig?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2016
Hej.
Det är inte alls något fel med dig. Det skulle nästan vara konsigare om din mens alltid kom exakt på rätt dag. Det är jättevanligt att mensen är oregelbunden i början, och ibland fortsätter den att vara oregelbunden fast man är vuxen och det är egentligen ingenting konstigt med det. Det betyder inte att någonting är fel.
Det vanliga är ju att menstruationscykeln är 28 dagar, men det stämmer inte heller på alla. Vissa kvinnor kan ha en längre cykel och vissa har en kortare. Så är det bara. Precis som att vissa kvinnor blöder lite, och vissa mycket, och för vissa varierar det från gång till gång. Du märker på det jag skriver att nästan allting är "normalt" då det gäller mensen.
Så det är nog bara att ta det lugnt och vänta på mensen.  Den kommer nog.
Kram
Tessi