Mens?
02.05.2018
Hej! Är väldigt orolig just nu, hade sex 14 eller 21 april, minns ej vilken lördag av dom det var. Använde kondom först, men ej sen, nu är det ca 2 veckor sen sexet. Har gått på ppiller i lite över ett halvår och som jag minns har det inte krånglat så värst mycket under den tiden. Enligt mig själv minns jag att jag tog ppillren rätt dagarna före sexet och efter. Men nu är jag i slutet av min karta, tog andra sockerpillret idag. Jag är känslig och det känns som jag har värk men ingen mens har kommit ännu, inte ens lite.. Är väldigt orolig att jag är gravid.. Orolig tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.05.2018
Hej.
Det finns nog inte så mycket annat du kan göra just nu än att vänta och se om mensen kommer. Förhoppningsvis har den redan kommit, eftersom det är några dagar sedan du ställde frågan.
Jag förstår att paniken kan komma krypande då man vet att man har haft oskyddat sex och väntar på mensen, men om du har tagit dina piller som du borde så borde pillren ha skött sitt jobb och du är skyddad mot oönskade graviditeter. Men tänk ändå på att skydda dig även för sexuellt överförbara sjukdomar om du inte är helt 100% säker på att både du och din partner är friska.
OM din mens inte skulle ha kommit ännu så tycker jag att du skall testa dig, men jag hoppas att den har kommit och att du kan vara lugn :)
Kram
Tessi