Sjuk
06.09.2014
Hur ska man laga sej så pass sjuk så att man måste stanna hemma en skoldag? Hur ska man laga sig sjuk på 3 dar högst? Som t.ex så pass förkyld eller något så man måste stanna hemma? Thering

Ungdomsinformatören Sanna svarar
09.09.2014
Hejsan, Thering
Nu vet jag ju inte varför du vill bli sjuk. Oftast så vill vi ju vara friska. Du skriver inte om det hänt något speciellt eller om det är något på kommande de nämaste dagarna. Jag misstänker ju att det ligger något bakom det här nu. Mitt råd är nog att du tar tag i det som bekymrar dig och reder ut det. Om man har något som man oroar sig över, ett prov, något man själv eller någon annan gjort eller sagt som kan få följder som är jobbiga eller liknande så försvinner ju inte de fast man är hemma från skolan någon dag. De finns ju kvar, tyvärr. Bästa sättet att komma vidare från jobbiga saker är att ta sig genom dem. Rida ut stormen så att säga. Hände det något pinsamt i helgen då det känns obehagligt att fara till skolan? Oftast jagar man upp sig i onödan, man förstorar allt i sina egna tankar. I verkligheten kanske det inte alls får sån stor uppståndelse som man i sina tankar trott. För det mesta har alla så fullt upp med att tänka och undra över vad andra ska tycka opch tänka om dem så igen har egentligen varken tid eller energi att fundera över någon annan än sig själva.
Hoppas allt gått bra nu iaf eftersom det här svaret kom lite sent. Hör gärna av dig igen <3
Massor med kramar från ungdomsinformatören Sanna