Tandvård
14.02.2022
Hej. Vilken är den "bästa" tandvårdskliniken (privat) i österbotten/vasa trakten? Om man behöver protes/implantat, enligt mig själv då alltså. Eller boka en tid och se över vad som skulle vara bästa alternativet. Då menar jag inte ett "vanligt" hål utan faktist ruttna tänder. Helst svenskspråkig. Lokala tandvården verkar inte så seriös. Yeahs

Ungdomsinformatör Kix svarar
16.02.2022
Hejsan!
Ledsen att höra att du har såna problem med dina tänder, det måste kännas besvärligt.
Den kommunala tandvården är ju förstås billigast, men köerna kan vara långa så om du har råd med privat tandvård så går det ju nog snabbare den vägen i de flesta fall. Vilken klinik som är helt bäst kan jag inte sådär rakt säga för det beror ju lite på vilka krav man har, men jag kollade in Vasas privata tandkliniker och sorterade dem efter betyg som andra gett och efter hur väl deras tjänster finns att tillgå på svenska. De som jag enligt dessa kriterier tog ut som tre bra privatkliniker är AdenteTidens Tand, och Mehiläinen. Du kan ju kolla in deras sidor och känna efter vad de ger dig för intryck.
Hoppas du får den hjälp du behöver snabbt!
Kram, Kix