Triceps blixtring
23.04.2017
Hej! Jag har nyss börjat fokusera min träning på triceps och sen dess har det börjat blixtra liksom i tricepsen när jag till exempel gör pushups, nogån som vet vad det kan bero på?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
27.04.2017
Hej!
Jag har frågat en väldigt muskelträningserfaren person, men hon sa att det är omöjligt att veta ifall det är något direkt fel med dina muskler, leder eller stilen du gör push-upsen i utan att ha sett dig. Men hon påminde om att om något gör ont, så är det ju kroppens sätt att säga "Aj, SLUTA!", eftersom det man gör troligen skadar kroppen på något sätt, antingen direkt eller långsiktigt. Hon gissar på att du gör push-upen felaktigt och rekommenderar att du antingen gör andra typer av triceps-övningar eller helst frågar någon kunnig (tex personlig tränare, instruktör på gym eller liknande) om instruktioner om hur du borde göra dem rätt.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott