Är jag gravid?
18.01.2016
Hejsan! jag & min kille hade sex oskyddat i november & vi vet inte om han kom inuti mig , dock har jag p-ring & undrar om det finns risk att jag är gravid för min mage har växt lite sen dess.. Naaattaa

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.01.2016
Hej.
Om du har använt dina ringar precis som de skall användas så behöver du inte oroa dig. Ringarna är en väldigt pålitlig preventivmetod. Du skriver ingenting om huruvida du har haft mens normalt efter det?
Min gissning är att det nog beror på någonting annat om din mage har ändrat sedan november. Nu vet jag ju inte hur mycket den har vuxit och hurudana matvanor du har i övrigt, men jag tror att t.ex. julen och allt man åt under jullovet gjorde att väldigt många har en lite större mage nu än de hade i november - men det brukar ordna upp sig på några veckor.
Om du ändå är orolig så tycker jag att du skall testa dig, så vet du iaf säkert.
Kram
Tessi