För svullna bröstvårtor
28.11.2015
Hej jag är tjej på 15 år, mina bröstvårtor ser jätte konstiga ut, dom är tjocka och sticker liksom ut..
Kommer de stt ändras senare? Kommer de stt bli platt då? ///////

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
01.12.2015
Hej.
Det kan hända att dina bröstvårtor kommer att ändra utseende med tiden. Det är inte ovanligt att det först är vårtgården som börjar växa då brösten utvecklas, och att själva bröstvårtan utvecklas först lite senare. Så det kan göra att brösten till en början har en "topp" istället för att det är bröstvårtan som är mest framträdande. Men åtminstone till en del brukar det ändra med tiden så jag tror nog att du kan räkna med att brösten inte ser likadana ut om några år som de gör nu.
Kram
Tessi