Sälja/donera livmoder
04.12.2017
Hej!
Hur gör man för att sälja eller donera livmodern?
Vill varken ha den, eller annan skit som har med den att göra. hon som hatar livmödrar, barn & dylikt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
05.12.2017
Hej.
Så vitt jag vet kan du varken sälja eller donera din livmoder. Det finns helt enkelt inte den sortens service, och hysterectomi är inget litet ingrepp, så med tanke på din ålder så är det knappast någon läkare som köar för att få ta ut din livmoder.
Jag vet ju inte hur allvarlig din fråga är, om det bara handlar om att du är trött på mensen och allt kring den, eller om det är din könsidentitet som gör att du är obekväm med din kropp. Isåfall råder jag dig att diskutera saken med en läkare för att kanske reda ut om det finns någontingsom kan göras åt saken.
Kram
Tessi