Va ska ja gör!
06.01.2016
E de normalt att liksom ha en slamsa eller en tråd rakt över"the hole"? Ja får int ens in två fingrar dit p.g.a det. De e jobbigt att sätt in en tampong å ta ut den igen å ja måst allti ha me en spegel på wc å se till så att den int e i vägen. De tar jätte sjukt. Hade tänkt köp en menskopp men om ja int ens får in två fingrar dit så vet ja int hu ja ska få ut ha san... Så de alternative lämnar ja bort. Ja tror int att de ska va så här. Ska ja fa å boka tid hos gynekologen ellr? Å ifall att ja sku böv gö en operation sku de kost nå då? Oroligflicko

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.01.2016
Hej.
Det är inte helt ovanligt att man kan ha en extra mellanvägg i slidan, men nu vet jag ju inte alls om det är det som är problemet i ditt fall. Jag tycker att du skall ringa och boka en tid till en gynekolog. Du kan börja med att gå till din skolhälsovårdare så kan hon hjälpa dig så att du bokar tid till rätt ställe. (I vissa kommuner kan man boka tid direkt till preventivrådgivningen medan man i andra kommunder bokar från hvc, men det vet nog din hälsovårdare.)
Ifall att det skulle behövas en operation så kostar den ingenting, och det är högst sannolikt ett litet och ganska enkelt ingrepp. Men eftersom jag trots allt inte vet hur det är just i ditt fall så tycker jag att du skall gå och tala med skolhälsovårdaren nu direkt så att ni får ta tag i saken och du slipper grubbla mer över det.
Det ordnar sig!
Kram
Tessi