Hudläkare
24.07.2017
Hej! Jag har haft problem med finnar i ca 4 års tid. Jag har provat MASSOR av hud vårds produkter för att få bort dem, vissa har hjälpt mig lite, andra inte alls. Men nu har jag börjat fundera på att gå till en hudläkare och personligen få råd och kanske till och med någon kräm för just min hud rekommenderad.
Men jag har ingen aning om var här i stan det finns hudläkare? Var man får hjälp? Kostar det mycket? Isåfall ungefär vad kan det bli för pris? Hur ska jag gå till väga?
Tusen tack! Undrar

Ungdomsinformatören Liselott svarar
28.07.2017
Hej!
Börja med att boka tid till ditt eget hvc. Säg ditt ärende så sätter de tid åt dig till en läkare som kan hud. Du får säkert medicin att ta via munnen och kanske någon kräm. Det brukar ta en stund innan det börjar hjälpa så ge det några veckor. Ibland skriver de ut p-piller också för de normaliserar hormonerna och dina finnar beror ju säkert på hormonella obalanser. Man brukar nog få bra hjälp, man ska inte behöva lida med finnar. Solen gör också under, ta alla tillfällen att sola då brukar finnarna också lindras. Men kom ihåg att akta så du inte bränner dig. Använder du solkräm så ta en tunn som inte innehåller så mycket fett. Ev en spray kan vara bra. En hudrengöring hos kosmetologen kan också vara bra. Googla kosmetologer i xxx (din kommun) så kommer det upp många.
Många kramar från kosmetologen och ungdomsinformatören Sanna