Kobent?
07.07.2016
Hej det är så att jag är lite kobent inte så att knäna slår ihop eller så. Men jag undrar om det är nåt man kan göra åt det för som jag minns har jag aldrig haft såhär när jag var liten. Men jag sitter ganska mycket. Undrar om det här går att träna bort? Mok000

Vik. ungdomsinformatören Alexandra svarar
12.07.2016
Hej,
det är inte alls ovanligt att man är lite kobent. Speciellt då man är i tonåren och växer och kroppen ännu utvecklas. Sen är det ju faktiskt så att då det sker så många och stora förändringar i kroppen under tonåren, så är det lätt hänt att man är lite osäker och missnöjd hur kroppen utvecklas. Som en tröst är ju att de flesta hittar en eller flera saker på sin kropp som de inte är nöjda med och det brukar bli bättre med tiden. Man vänjer sig när kroppen sedan inte förändras längre, sedan då den har växt och utvecklats färdigt.
Är det något som stör dig väldigt mycket så kan man alltid kontakta någon expert för att se om eventuella inlägg i skorna vore nåt att rekommendera. Det borde gå att göra hos en fysioterapeut :)
Hälsningar,
Alexandra