självskade ärr
28.12.2017
har röda självskade ärr några månader gammalt men undrar om det finns ngt sätt att få dom mindre röda vet det tar tar tid men endå finns nått man kan göra frågande

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.01.2018
Hej.
Det finns olika krämer och salvor som utger sig för att bleka ärr, men jag är faktiskt inte säker på hur bra de sist och slutligen fungerar. tyvärr.
Beroende på var dina ärr sitter så finns det ju iaf kosmetika, olika täckande underlagskrämer och täckstift som kan hjälpa dig att dölja ärren. Jag föreslår isåfall att du går till ett varuhus eller en specialaffär där det finns utbildad personal som kan berätta vilka produkter som skulle fungera bäst i ditt fall.
Kram
Tessi