Vad skall man välja??
18.12.2016
Hej:)Jag har länge chattat med en flicka som är kär i mig och jag i henne.Jag skulle vilja bjuda ut henne eller någonting,men jag kommer inte och på någonting man skulle kunna göra.Det brukar väl vara vanligt att typ gå på bio eller? Jag undrar iallafall vad du har för råd att ge mig?
Tacksam för svar:D

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.12.2016
Hej,
Ja, bio låter som en god idé. Det är ju också ganska tacksamt om man kanske är lite blyg och inte riktigt kommer på någonting att säga. Man kan ju också tänka att du bjuder henne på bio, och efteråt kan ni gå och äta någonting, då kan man alltid diskutera vad man tyckte om filmen.
Om det känns som att bio är lite för dyrt så kan du kanske bjuda hem henne till dig på en filmkväll? Isåfall kan du laga lite snacks och göra en mysig hemma-bio situation. Om det känns för intimt att bjuda hem bara henne så kanske du har nån kompis som har en tjej så kunde det vara som en dubbel-dejt?
Du kan också bjuda henne på "kaffe" (man måste ju inte dricka kaffe) eller på pizza typ. Men ibland kan det kännas lite kämpigt att gå och äta någonstans på första dejten.
Beroende på vad hon har för intressen så finns det massor med olika alternativ på vad man kan hitta på. Man kan gå och skrinna, och simma, bara annars åka in till stan och chilla o.s.v.
Men bio eller hemma-bio är nog ett ganska säkert kort.
Lycka till! Så spännande!
Kram
Tessi