Väldigt kort vid 17 år!
21.01.2016
hej jag är en kille på snart 18 år och jag är fortfarande bara 158cm lång borde jag uppsöka en doktor eller finns det risk att jag växer mer? har inte fått skägg än men hår på andra ställen finns det gott om!) var kanske 150 för 2-3 år sen men känns ändå skumt att jag är så liten! Felix

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
25.01.2016
Hej.
Jag tycker att du skall ta och boka tid till en läkare. Det är svårt för mig att veta, på basen av det du skriver, om du kommer att växa mer eller om du har vuxit färdigt, och därför tycker jag att de skulle vara bäst om du talade med en läkare som kan undersöka dig och vid behov ordinera lab.prover.
Som du vet så växer ju alla i olika takt och enligt sitt eget schema, och längdtillväxten påverkas av både yttre faktorer och gener. Men jag tycker alltså att du rätt och slätt skall ta och boka en tid till en läkare på hvc så får ni diskutera saken.
Kram
Tessi