Dricka grädde?
06.03.2015
Hej!
Min kompis och jag är väldigt smala, och vill gärna gå upp i vikt snabbt!
Hon hat läst på en sida att man går upp i vikt bra genom att dricka grädde? Alltså typ ett glas om dagen?
Funkar detta?
Super bra sida!!! Anonym

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
11.03.2015
Hej Anonym! Hmm ett glas grädde om dagen gör säkert att man går upp i vikt i och med att man då ökar sitt kaloriintag. Sen vet jag nu inte om jag varken kan påstå att det sku vara särkilt sunt eller gott...
Hellre skulle jag rekommendera er att välja en mångsidig kost med grönsaker fibrer och kött. Samt kanske att träna lite på gym. Muskler väger mer än fett och med lite muskelträning kan man själv välja vilka kroppsdelar man vill satsa på dvs öka i omfång och vilka man satsar lite mindre på. Gymträning skulle både era muskler o hjärtan må bra av.
Hur känns det? Skulle det lyckas för er? Roligt skulle ni säkert ha iom. att ni är 2 och får sällskap på träningarna. Många gym har PT - fråga den personen om goda råd. Hon/han är utbildad på det här.
Lycka till!  Med vänlig hälsning,   Annika    barnmorska - hälsovårdare