
Ungdomsinformatör Rosanna svarar
Hej!
Äsch vad jobbigt! Förstår verkligen din frustration. Jag kollade upp Sokos returpolicy och så här står det på deras hemsida:
Produkterna som ska returneras ska vara oanvända och i säljbart skick, det vill säga rena, oskadade, prislapparna ska sitta på plats, förpackade i originalförpackning och innehålla alla delar och bruksanvisningar som fanns i förpackningen.
-
Eftersom du redan använt produkten tror jag tyvärr inte att du kan få pengarna tillbaka eftersom den inte längre går att sälja vidare. Du kan såklart reklamera den och om det t.ex. var en försäljare som rekommenderade just den här produkten kan det vara bra att dom får din feedback. Men om det inte är något direkt fel på produkten så är det osannolikt att du skulle få pengarna tillbaka. Därför finns det ofta testerprodukter när man köper smink så att man kan kolla på förhand om produkten är till belåtenhet eller inte.
Jag förstår att det känns ganska bittert, speciellt eftersom produkten var dyr. Med kosmetika och hudvårdsprodukter är det tyvärr så att man inte alltid får önskat resultat Jag rekommenderar att du i fortsättningen testar dyra produkter innan du köper dom. Om du inte hittar ett testerexemplar kan du alltid fråga någon i personalen om det är möjligt att få pröva en produkt innan du köper den. Shoppar du online kan du kolla vad produkten har för online reviews (recensioner) och vad andra användare tyckt och sagt om den.
Men du kan såklart skicka/gå dit och fråga ifall det är möjligt att få pengarna tillbaka. Det skadar inte att försöka.
Kram,
Rosanna
Kommentarer
Inga har kommenterat på denna sida ännu
Skriv kommentar