Har jag gjort något fel
01.11.2016
Hej!
Min pojkvän gjorde slut med mig efter 2 år tillsammans. Trodde verkligen att han var den rätte. Det har endast gått några veckor. Men frågan "gjorde jag något fel" spökar i mitt huvud. Kanske om jag skulle ha ändrat på något så skulle vi kanske ha varit tillsammans ännu. Han sa att han hade sina orsaker att göra slut. Men han gav aldrig någon orsak även om jag ville veta.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.11.2016
Hej.
Jag är ledsen för din skull. Det är tungt att bli lämnad, och då är det nog bara naturligt att man frågar sig själv varför det blev som det blev.
Det du skall försöka komma ihåg är att du ju vill vara tillsammans med en person som älskar dig för att du är du. D.v.s. med alla dina för- och nackdelar. Någon som älskar hela paketet, utan att man skall behöva låtsas vara någonting man inte är, eller anstränga sig för att "duga" åt den andra. Därför är det onödigt att du funderar över vad du kunde ha ändrat på. Du är den du är - och alldeles perfekt - vilket ju han också måste ha tyckt tidigare eftersom ni ändå var tillsammans i två år. det berodde antagligen inte på dig att han ville gå vidare, utan mer sannolikt på att hans behov har ändrat.
Försök att komma ihåg hur fin och värdefull du är. Det är smärtsamt att skiljas, men det betyder inte att du är förbrukad eller felaktig, och det betuyder inte att du inte kommer att känna kärlek igen.
Ta hand om dig <3
Kram
Tessi