Vet inte vad jag vill ha
01.12.2014
Hej. Jag har som sport att rida och har gjort det nu från då jag var superliten. Jag har hästar hemma och allt vad man behöver. Men endå så känns det ibland att usch inte vill jag gå dit ut och rida och träna. Jag har haft detta nu jättelänge. Men ändå skulle jag aldrig kunna sälja eller sluta min sport. Är det normalt att ha såna känslor eller hör det till i denna ålder att man i bland inte vet vad man vill ha. Tex jag har börjat tänka mycket på killar och dom nu på sistone väldigt mycket. Humöret

Ungdomsinformatören Sanna svarar
04.12.2014
Hejsan Humöret
Jag skulle nog säga att du är en helt och hållet normal tonårig tjej. Det behöver inte alls betyda att du ska sluta med din hobby bara för att det just nu känns lite motigt. Vi har alla våra svackor och höjder i livet. Ibland tycker vi att nån grej är jätte kul, och sen mittiallt så känns samma sak sååååå tråkig och trist.
Mitt förslag är nog att du låter allt vara nu en tid. Kanske tar det lugnare med ridningen en tid och gör andra saker. Låt tiden sen få avgöra vad som ska hända. Det kan ju hända att du helt enkelt lider av lite hösttrötthet, vi har haft grått och trist nu så länge att det inte är att undra på om vi känner oss lite olustiga.
I din ålder ska man ju börja tänka på killar, eller ibland på tjejer också för den delen. Det hör till människans natur att man ska börja se sig omkring och söka efter en partner :)
Försök att inte tänka så jätte mycket på allt det här nu, gör sånt som du känner att du mår bra av. Sånt som ger dig energi och kraft. Om det sen är hästar eller killar får framtiden utvisa.
Kramar från ungdomsinformatören Sanna