Spådam?
06.03.2017
Hej, jag undrar om ni vet några bra spådamer här i Finland, som har bra rykte och sånt. Jag och min kompis tyckte att det skulle vara en kul sak att testa, men har bara hittat finsk språkiga i Finland, så skulle ni råka veta några svenska i Finland?
Alexandra Sippus
Sjukskötare och socionom Alexandra svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.03.2017
Hej, det var lite svårt att hitta svar på din fråga, men här kommer en del svar och det är mera på kommande så kolla igen efter någon dag.
Tarotkort finns det ju men det är mer som ett verktyg att reda ut sina ev. problem. En som verkar väldigt fräsch är Serafina Andersson. Hon presenterar sig som synskt medium och har flera videor på Youtube. Hon har en betald telefonr. men det kan ju bli hiskligt dyrt !!!!!!
Återkommer med mera svar.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej,
Jag vet inte egentligen om någon spådam som berättar att så och så kommer det att hända då och då. Däremot finns det medium som ger medial vägledning. Det vill säga att med hjälp av andevärlden kan komma med budskap och lite få information över vad som komma skall. Bland annat vet jag Susann i Malax vars företag heter hypnos 4 life (http://www.hypnos4life.fi/). Man kan ansöka om medlemskap i gruppen Själslyktorna på Facebook och möjligen hitta mera info där på personer som jobbar medialt 
Hälsar Alexandra