vill inte leva längre
08.12.2013
Hej jag är en 11 årig tjej som går igenom mycket nu svåra saker och jag orkar inte leva längre jag vill bara dö vill inte gå ut orkar inte göra något och bryr mig inte om något ting och så är inget kul längre.

Ungdomsinformatören Lena svarar
Ungdomsledaren Lina svarar
10.12.2013
Hej vännen,
Vi lider med dig, ingen skall behöva må så!
Se till att du hittar någon som du kan prata med i din närhet! Har du en storasyrra så försök prata med henne om denna sak, eller kanske du kan prata med din mamma? Du kan också gå till skolans kurator eller hälsovårdare, eller till och med prata med någon lärare som du känner att är snäll och har hjärtat på rätta stället. För så här behöver du faktiskt inte gå runt och må, livet är ju så vackert! Trots att det inte alltid känns så. Är det något som har hänt som orsakar att du mår så här illa? Om det har hänt något, så börja i så fall med att berätta om detta för den snälla vuxna personen som du känner att du kan prata mest med. Ifall du pratar med någon på din skola brukar de också ha tystnadsplikt, det vill säga att de inte berättar vidare för nån om vad du har sagt. Det är viktigt för dig att få bli av med alla dessa känslor, för du har all rätt i världen att må bra!! Så lova oss att du pratar med någon vuxen om det här!
Styrkekramar till dig från Ungdomsinformatörerna Lina och Lena