Wc springare
29.07.2016
Hej!
På de här senaste typ 1-2 åren har jag bajsat jätte mycket varje dag. Bajsade inte lika mycket förut som jag gör nu, Varför? Varje morgon är jag såå bajsnödig så jag får fara minst 3 gånger och bajsa på morgonen och ibland också på dagen. När jag bajsar så kommer det vääldigt mycket man kan väl inte bajsa mer än vad man äter? Och dessutom är det så lös så jag behöver bara trycka ut och så typ rinner det ut skit ( ursäkta för informationen ) men brukar då också måst sitta länge på wc. Har provat börjat dricka laktosfri mjölk och har gjort det länge men det är samma sak ändå. Jag gillar heller inte att sova vid andras eller pojkvännen när det är såhär för då håller jag mig men brukar då också få ont i magen och börjar typ må dåligt. Är det något fel på mig ? På senaste tiden har jag också börjat träna än del ut och går, springer eller rullskidrar varje dag imt kan det väl bero på det ? #Skitermycket

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
02.08.2016
Hejsan, Om du inte gjort ett födoämnesallergitest på ditt Hvc kan det kanske vara en idé. Det behöver ju inte vara laktos du reagerar på det finns ju så mycket annat. Allt kan nog vara helt normalt också men för säkerhetsskull skulle jag nog gå och ta ett test om jag var du. Det är så onödigt att gå omkring och må dåligt över något som högst troligt går att rätta till. Ofta kan man hamna i en ond cirkel med irritation i magen och behöver få ett ordentligt break för att komma vidare. Boka en tid till ditt Hvc för en  undersökning så ska det nog reda upp sig.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna i samråd med hälsovårdaren Tessi