Betyg
20.12.2014
Min engelska läraren gav 8 till mitt betyg fast jag hade fått nio i provet och i alla förhör och gjort alltid läxorna. En fick 6 i provet men fick ändå 8 betyget. Det är orättvist vad beror det på?? Betyg

Ungdomsinformatören Sanna svarar
23.12.2014
Hej, du har ju fått jätte fina kommentarer på din fråga. Jag skulle tror att vi inte har något att tillägga. Det är så olika på hur lärarna tänker när de gör sin bedömning. Men de flesta brukar också ta med hur pass aktiv man varit på lektionerna. Du kan absolut vara jätte stolt över din 8, det är ett bra vitsord.
Om du ändå känner dig orättvist bedömd så kan du begära en träff med läraren när vårterminen börjar så får den berörda läraren säga hur han/hon tänkt. Det skulle kanske vara det allra bästa.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna