orolig
27.07.2015
Hej!
Har gjort en elektronisk ansökan till fria kristliga högskolan i Vasa för 7 dagar sen. Det stod att dom kommer att skicka antingen mail eller sms inom några dagar där det står att dom har fått in min ansökan.
HAr väntat på svar i en vecka nu och börjar bli orolig.
Ska jag vänta ännu och se om dom skickar någonting?
Sista ansökningsdagen är 7.8.2015
Borde jag ringa dit och kolla?
Det stod också att jag skulle skicka avgångsbetyget.
Skickar dom att dom har fått in min ansökan då de får mitt avgånsbetyg eller spelar de någon roll?
e.m.d

Ungdomsinformatören Jenny svarar
29.07.2015
Hej!
JA, nu tycker jag nog att det är bäst att du ringer dit och kollar att de har fått din ansökning och alla bilagor (dvs. avgånsbetyget) som de vill ha.  Det kan du göra riktigt bra, du är inte den enda som gör det och det är ändå din framtid som det är frågan om, så eftersom den här saken kan klarna med ett litet telefon samtal, så tycker jag abslout att du kan ringa och fråga. Om det står attt de skickar en bekräftning inom några dagar och den inte börjar höras, så är det bäst att kolla upp varför det inte gör det. Kan ju hända att det hänt ett misstag i systemet eller ett mänskligt sådant, så din ansökning inte har kommit fram, men nu har du i så fall ännu tid att skicka den på nytt om det skulle vara så -och om inte, så kan du vara lugn och inte behöva oroa dig för det någå mera.
Hälsar, ungdomsinformatören Jenny
Kontaktuppgifter:
Fria kristliga folkhögskolan
Växel: +358 (0)6 319 1500