Mopo
18.12.2022
Hej. Jag vill lära mig mera om mopeder finns det typ nån bok eller nån sida på Google eller nån på youtube som berättar om mopeder för nybörjare Derbi

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
21.12.2022
Hej,
Eftersom jag inte riktigt vet exakt VAD det är du vill lära dig (köra? teorin till mopokörkortet? skruva?) så skulle jag rekommendera att du började med att hent enkelt titta på de videon som finns på youtube. Du kan börja med att söka på "allt om mopeder" så hittar du massor av videon som tar upp olika saker. Kom ihåg att vissa regler kan vara olika från ett land till ett annat, men själva mopederna är ju likadana så börja där.
Och om du planerar att ta mopokort så skall du komma ihåg att det är helt okej att börja ta kortet fast du inte har några förkunskaper. Det är vanligt att man aldrig har kört mopo då man börjar ta körkortet, så ingen stress.
Kram,
Tessi